Alla inlägg den 2 april 2012

Av Daisy - 2 april 2012 14:02

 

Tänkte bjuda på en lite påskinspirerad dekoration som jag gav i present till min kära faster på hennes födelsedag. Den blev riktigt maffig med ca. 30 st. roser i orange,gul och cerise.

Med hängbjörk har jag skapat ett stort rede som ligger runt skålen. Det gör det lite mysigt.

För att få lite mer effekt har jag använt tunn buljongtråd i silver (den blänker så fint i ljuset),cerise snöre och texasgräs som jag har virat runt dekorationen. Texasgräset sitter fast med en nål som jag bara sticker ner i en av roserna. Dom små lila fjädrarna har jag också fäst på lite buljongtråd och sen virat runt. Dom var så fluffiga och söta och skapade lite påskstämning utan att bli för mycket! En riktigt läcker påsktårta som kan göras i olika storlekar.

Kanske en idé till ditt påskbord? Trevlig eftermiddag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards