Direktlänk till inlägg 27 april 2012

EN GLÄDJANDE BUDGIVNING

Av Daisy - 27 april 2012 22:15

Äntligen har jag fått min fina skolplansch!! Så fin,så fin! Jag har budat på  olika skolplanscher på Tradera i flera månader och när denna auktionen kom upp så bestämde jag mig för att inte ge mig (oavsett pris). Det låg ute två liknande planscher som jag budade på samtidigt men jag misstänkte att den andre skulle bli dyrast (det blev den också) så den gav jag upp efter några dagar.

Budgivningen den sista kvällen var spännande och med ett hårt bankande hjärta så var det till sist jag som vann. Tjoho! Man får se det som en investering.

Jag har via mailkontakt med säljaren fått veta lite historia om planschen

Säljaren visste bara att det fanns en skola i Kungslena,Västergötland (ca.1906) där hennes mormors morfar var vaktmästare. Då småskolan där lades ner drygt 10 år senare fick han dessa skolplanscher enligt hennes mormor. De följde med mormor till Göteborg och sen hamnade dom på landet hos säljaren. Den andre skolplanschen som såldes på auktionen hamnade tydligen i Nordnorge. Det är alltid kul att veta lite bakgrund om saker som köps tycker jag.

Har du själv någon sån favoritsak? Arvegods eller liknande?

Jag är överlycklig över denna fina skolplansch!

Motivet är så himla fint och passar hemma hos en blomsterälskare. Trevlig helg!

 
 
Ingen bild

Jenur

27 april 2012 22:21

Jag har budat på en med en groda, fniss! Sjukt att de alltid blir så dyra.

Daisy

28 april 2012 18:47

Blir ju så när efterfråga är stor. Kände bara att jag var tvungen att ha denna:)

 
Ingen bild

Josan

28 april 2012 21:53

Det är verkligen ett fynd du hittat.
Vad kul med lite historia.
Alltid lika roligt att läsa.

Daisy

28 april 2012 22:04

Ja eller hur? Tack,tack kära du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daisy - 5 augusti 2012 21:58

Tack för att du har följt min blogg här på bloggplatsen. Jag har nu flyttat till en ny sida som heter: www.daisyviolas.wordpress.com. Hoppas att du kommer att gilla den nya bloggen. Kommentera gärna och ge kritik. Ha en fortsatt skön helg och tusen ...

Av Daisy - 4 augusti 2012 21:49


Jag kommer inom snar framtid att starta upp en ny blogg. Det kommer att vara samma fina innehåll med blommor och saker men med lite fräschare utseende. Det går sakta men säker framåt så håll ut jag kommer att ge mer information så snart sidan har ...

Av Daisy - 30 juli 2012 20:59

  Idag har vi varit väldigt effektiva i kolonin. Förutom att rensa ogräs så fick jag flyttat en krusbärsbuske som stod lite illa. Det är kanske inte riktigt säsong för det men jag chansar. Dör den, så är det inte hela världen...! Sen grävde jag...

Av Daisy - 29 juli 2012 10:00


  Idag är det lila tema som gäller. Vi har nu skördat våra lila paprikor 'Tequila' Dom smakade ungefär som grön paprika, bara lite godare. Annat gott som skördats är franskdragon,selleripersilja,scharlottenlök,rödlö och potatis. Dom lila ...

Av Daisy - 28 juli 2012 13:42

  Vilken helt underbar semstervecka detta har varit. Sol och värme! Så skönt. Idag blev det åter lite mulet och jag känner mig lite rastlös... Tänkte att jag ville visa detta för er. Det är ett mycket fint och gammalt herbarium. Ett herbar...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Skapa flashcards