Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Daisy - 6 mars 2012 21:12

 

När vi flyttade i höstas så  dök det upp en del silverbestick i olika modeller. Dom är så fina med sina blomstermönster och med franska liljor på. En del av dem är graverade med initialer och årtal men vet tyvärr inte var dom kommer ifrån. Lite putsning med Häxan gjorde susen. Nu får dom stå framme hela tiden i fina glasburkar istället för att ligga längst in i skåpet i en ask. I en porslinskanna står färsk persilja som vi klipper av och använder i maten. Den är väldigt dekorativ. Som en doftande grön,krusig bukett! Härligt! Nu längtar jag efter att få sätta fingrarna i jorden och njuta av lite vårblommor och vårvärme i kolonin. Pelargonerna i källaren börjar att vakna till liv och nu är både chili och paprika i jorden. Det närmar sig... Nästa projekt är att förgro mina dahliaknölar. Så kul! Trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards