Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Daisy - 19 februari 2012 19:48

 

Pärlhalsbandet har kommit till användning igen. Här har jag använt det till att binda fast en liten minivas. Fatet är ännu ett loppisfynd som också används som kakfat ibland.

Murgröna som slingrar sig runt ger ett mysigt intryck och den är också väldigt hållbar.

Till blockljusen har jag använt helt vanliga gamla slitna terracottakrukor. Det är faktiskt den sorts kruka som jag använder mest här hemma till mina krukväxter. 

Det ska vara lite rustikt och gammalt. Så fint! I vasen som syns i bakgrunden står kornellkvistarna fortfarande lika fint.

Det har t.o.m börjat komma små vita stjärnformiga blomknoppar på kvistarna. Jättegulligt! Kornell,Cornus blommar normalt utomhus i mars-juni. Kornell som är en flerårig buske kan bli över 2 m. Jag har använt kvistarna flitigt denna vår och dekorerat med. Finfint!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards