Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Daisy - 30 juli 2012 20:59

 

Idag har vi varit väldigt effektiva i kolonin. Förutom att rensa ogräs så fick jag flyttat en krusbärsbuske som stod lite illa. Det är kanske inte riktigt säsong för det men jag chansar.

Dör den, så är det inte hela världen...! Sen grävde jag upp 2 vinbärsbuskar som såg väldigt risiga ut. Vi kommer förmodligen att klara oss på dom vi har kvar, mer än väl. Eftersom vi skulle åka till återvinningscentralen idag med massa grönt så passade jag på att klippa vår lind också som verkligen har stuckit iväg i höjden. Den frisserade jag lite galant och resultatet blev fantastiskt!

Jag tror jag kan jobba extra som arborist efter det här,jag har det i mig..hihi.

Det jag skulle komma till med allt detta försnack var att när vi körde in på återvinningscentralen (det är alltid bilar överallt) så körde vi lite långsamt in. Jag såg då en kille lasta ut ett vitt slagbord ur bilen. Såg superfint ut. Kunde vara intressant kanske? Tänkte då att han skulle bära bort det till containern med möbler men han gick runt bilen jättesnabbt och skickade bordet rätt ner i containern med träavfall!!! Smack!!! GaaaaaaH!!! Allt gick så snabbt...

Det hade GARANTERAT kommit till användning här hemma. Det kändes i hjärtat. Snyft!

Det som är skräp för andra kanske är en skatt för någon annan...

   

...som denna fina tavla jag köpte på loppis igår. Visst är den fin? Jag köpte också 4st. Rörstrand tallrikar med söta blommor på. Dom passar perfekt till en servis som jag redan har.

Dom kan alltid komma till användning. Vad gillar du själv att duka med?

Blommigt,prickigt,nytt,gammalt?

Trevlig kväll

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards