Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

VAD ÄR EN BAL PÅ SLOTTET?

Av Daisy - 20 juni 2012 21:50

 

Denna fina klätterväxt heter Rodochiton atrosanguineus eller Törnrosas kjortel på svenska.

Den är en ganska snabbväxande sommarplanta som blommar villigt hela sommaren. Den klättrar snart upp på spaljén i trädgården.

Jag har alltid undrat var kjortel är för något. På wikipedias sida står det att kjortel är ett livplagg. (På latin heter kjortel tunica) Ordet kjortel har istället utvecklats till kjol och skjorta. Jag tycker att det är ett ganska tråkigt namn faktiskt...och svårt att uttala.

Det blir mycket trädgårdsbilder för tillfället men det är i princip det som all tid går åt till.

Nu ser jag också fram emot lite midsommarledigt och firande. Vi ska börja dagen med att vara i kolonin och gräva upp dom första nypotatisen. Ska bli gott. Mums!  

Jag kan också lite stolt berätta att jag håller på att utveckla butikens hemsida med bilder och så. Jag som var helt ointresserad för 1 år sedan börjar faktiskt tycka det är riktigt kul. Så nu kan jag kalla mig för Blomsterdekoratör/bloggare/fotograf/itkonsult=) hihi...

Sweet dreams!


 
 
Sandra

Sandra

20 juni 2012 22:12

Vad fint! :) Trädgårdsbilder är alltid trevliga att se på :)

http://passionsblomma.bloggplatsen.se

Daisy

21 juni 2012 12:56

Ja visst är det! Tack för att du kikat in!

 
Ingen bild

Josefine79

20 juni 2012 22:51

Kul att se denna på riktigt
Verkar jättefin
Lycka till med it'n

Daisy

21 juni 2012 12:55

Du får ju snart se den:)
Jag kan ge dig lite it-tips;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daisy - 5 augusti 2012 21:58

Tack för att du har följt min blogg här på bloggplatsen. Jag har nu flyttat till en ny sida som heter: www.daisyviolas.wordpress.com. Hoppas att du kommer att gilla den nya bloggen. Kommentera gärna och ge kritik. Ha en fortsatt skön helg och tusen ...

Av Daisy - 4 augusti 2012 21:49


Jag kommer inom snar framtid att starta upp en ny blogg. Det kommer att vara samma fina innehåll med blommor och saker men med lite fräschare utseende. Det går sakta men säker framåt så håll ut jag kommer att ge mer information så snart sidan har ...

Av Daisy - 30 juli 2012 20:59

  Idag har vi varit väldigt effektiva i kolonin. Förutom att rensa ogräs så fick jag flyttat en krusbärsbuske som stod lite illa. Det är kanske inte riktigt säsong för det men jag chansar. Dör den, så är det inte hela världen...! Sen grävde jag...

Av Daisy - 29 juli 2012 10:00


  Idag är det lila tema som gäller. Vi har nu skördat våra lila paprikor 'Tequila' Dom smakade ungefär som grön paprika, bara lite godare. Annat gott som skördats är franskdragon,selleripersilja,scharlottenlök,rödlö och potatis. Dom lila ...

Av Daisy - 28 juli 2012 13:42

  Vilken helt underbar semstervecka detta har varit. Sol och värme! Så skönt. Idag blev det åter lite mulet och jag känner mig lite rastlös... Tänkte att jag ville visa detta för er. Det är ett mycket fint och gammalt herbarium. Ett herbar...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Skapa flashcards