Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Daisy - 17 juni 2012 20:33

 

Jo jag vet,jag är en pelargonnörd!! Det är ännu inte många av mina pelargoner som har slagit ut och det kan nog bero på det kalla vädret. Mer sol och värme behövs...

Den vackra ljusrosa pelargonen är en sorts äggskalspelargon som heter 'Odensjö Living Doll'. Den är svagt rosa med små små prickar på. Ljuvlig... Den köpte jag på nätet förra året.

  

Den rosa pelargonen på denna bild är en 'Dronning Ingrid', som även heter 'Mårbacka' på svenska. Det är en mycket populär sort. Det finns sååååå många fina sommarblommor nu och jag vill ha allt!!

 Jag har planterat ganska många krukor nu (bara 5 stora) och i en av dom finns denna orange blomsterkrasse. Den är ljus aprikos med brokiga blad. Fint,fint. När allt har börjat slå ut ska jag ta ett foto på hela planteringen som också innehåller en kanna (Canna generalis),klematis,luktärt och en stor hosta. Det kommer att bli underbart vackert när allt blommar samtidigt.

Det har också tillkommit 3 sorters klematis och 1 passionsblomma som ska växa på spaljen på uteplatsen. Humlen som ska täcka staketet har redan vuxit en del. Det går snabbt...

Trevlig kväll. Nu blir det fotboll med mannen!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards