Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Daisy - 12 juni 2012 13:30

   

Lite vackra bilder på underbara blommor! En pion i knopp som heter 'Sarah Bernhardt'.

Den doftar jättegott och är en mycket populär sort som också används flitigt i buketter.

Snöbollsbusken,Viburnum opulus 'Roseum' blir 3-5 meter hög och har blommor som liknar stora fluffiga snöbollar. Det är verkligen en imponerande syn när den blommar, helt översållad av blommor.Den är en av våra allra äldsta trädgårdsväxter (15oo-talet i Holland)

Vackra trädgårdsiris och mörkcerise pion blommar också nu. Alla blommor växer i min mosters/mormors trädgård. Där finns en helt underbart fantastisk "pionhäck" som är jättelång med rosa,cerise och vita pioner som blommar helt sagolikt. Man längtar varje sommar.

Jag har bara några få ynka blommor på mina buskar i kolonin. Efter 4 år har det kommit totalt 7 blommor på 6 av buskarna. Jag är måttligt avundsjuk!! Men det tar sig...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards