Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Daisy - 6 juni 2012 20:42

       

Jaaaaaaa! Nu är årets första bukett plockad i kolonin. Vilken glädje!!

Dom gula dagliljorna i buketten doftade jättegott. Aaaaaah...!

En vacker blå blomma som jag använt är trädgårdsirisen, denna sort har lite brunaktiga detaljer och färgen är väldigt djupblå. Den är väldigt detaljrik om man jämför med en vanlig blå snittiris som verkligen är tråkig. Trädgårdsirisen fanns i kolonin när vi köpte den och den är så vacker.

Andra blommor som jag använt till buketten är daggkåpa,ljuslila näva,blommor från gräslöken (det är bara dottern som gillar gräslök) och randigt zebragräs.

Det är så lyxigt att bara kunna plocka! Zebragräs och andra sorters gräs som t.ex. elefant- och pampasgräs är väldigt tacksamma och sprider sig snabbt i rabatten. Jag har själv 3 sorters gräs.

Egentligen så är inte gul en favoritfärg men det är en vacker lilja och den lyser upp buketten och vad kan passa bättre än en gul och blå bukett till en liten 1-årings födelsedag

 (och på Sveriges nationaldag)?

Trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards