Alla inlägg den 6 april 2012

Av Daisy - 6 april 2012 14:04

 

Glad påsk!! Det är verkligen en fullbokad påskhelg. En hel del  middagar och besök. Superkul! Hemma har jag pyntat lite både inne och ute. Jag har planterat en fin skål som står på trappan utanför huset och i den  jag planterat 4 olika sorters påskliljor. Det är 'Minnow' med miniblommor som jag har haft tidigare,'Jetfire' med orange trumpet,'Toto' som är ljus citrongul och en sista sort som heter 'Narcissus Bulbocodium',den kallas för Krinolinnarciss på svenska. Krinolinnarcissens blad liknar bara små små grässtrå och även den är gul men klockformad. Nu när lökväxterna börjar titta upp i trädgården så börjar säsongen också så smått att ta slut i handeln. Nu börjar säsongen med sommarblommor och utplanteringen kan (när vädret tillåter) sätta igång. Det ska bli kul att kunna ställa ut alla pelargoner och dahlior. I bakgrunden syns min roliga Traderavinst som jag tjatat om ett tag.  En avelstavla, det går att skriva på den med griffelkrita. Den kommer att få en bra placering snart. Jag har också gjort en lite påskig dekoration på ett silverfat. Kransen är en helt vanlig färdigproducerad pilekrans. Runt den har jag virat en murgrönsranka och bara lagt två lökar med påskliljor i mitten.

När vi var på Frediksdal i onsdags så köpte jag små söta pärlhönsfjädrar. Dom är så fina med sina prickar på. Äggen har jag själv ätit=) (ska bara sköljas av ordentligt) Även om jag köper en hel del pyssel så försöker jag också att använda sånt som finns i naturen och sånt som jag redan har hemma. Påskriset i år består t.ex av olika sorters klippta grenar och fjädrar och virkat pynt som jag ärvt.

 Man tager vad man haver helt enkelt=)

 Fortsatt glad påsk alla!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards