Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Daisy - 27 februari 2012 19:09

     FÖRBEREDELSERNA                       DUKNINGEN              MATERIALEN  

I helgen har det som sagt varit fest! Min uppgift var att dekorera borden. Såklart skulle det vara tulpaner! Bergeniablad och murgröna hade mamma i trädgården och det är tacksamma material att jobba med. Jag tycker själv att det är fint med många små vaser med blommor i istället för att göra några större dekorationer.

Mängden gör att det blir lite mysigare på borden.

Som vaser har jag använt vanliga vattenglas,snapsglas och likörglas. Bordet dukades med 30 glasljusstakar med vita kronljus och söta servetter med japanska körsbärsblommor på.

Jag fyllde 20 glas med tulpaner,murgröna,bergeniablad och böjda tulpanblad,

20 likörglas med fräsch ljusgrön viburnum och 8 snapsglas med cerise gerbera.

Likörglasen fyllde jag med lite cerise ullgarn för att få lite mer färg på bordet och samtidigt är det lite symboliskt eftersom svärmor gillar virka och sticka. Enkelt och fint!

Det var en uppskattad idé på festen. I några av tulpanerna stack jag ner ett litet diamanthjärta som glittrade. Så fint! Till sist strödde jag ut lite blad från murgönan. 

Den är så fin med sina hjärtformade blad.  Såhär blev det färdiga resultatet:

  

Material som jag använt:

60 st. tulpaner i creme,ljuslila och rosa

10 små grenar Viburnum

8 st. cerise gerbera

Bergeniablad,murgröna

Cerise ullgarn.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Skapa flashcards