Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Daisy - 26 februari 2012 20:36

   

Jag har länge haft en idé som jag skulle vilja prova. I helgen har vi firat min kära svärmors födelsedag med en födelsedagsfest och jag tänkte då att detta var ett perfekt tillfälle att prova denna idé, nämligen att skapa en levande blomstertavla!

Inga torra tråkiga eterneller eller pressade blommor utan riktiga fräscha moderna snittblommor. 

Föll för en fin ny ram med lite slitet utseende som passade perfekt. 

För att kunna sticka blommorna i något så har jag använt en oasis mini deco. Den har klister på baksidan så den sitter  vekligen ordentligt fast. En sån mini deco är också superbra att använda till små dekorationer på paket och vinflaskor (andas lite 80-tal) Till tavlan har jag använt dessa material:

Vandaorchidée 'Cerise Magic'

Murgöna (Hedera helix)

Asparagus'Tikki'

Hjärtan på tråd (Ceropegia wodii)

Vaxblomma (Chamelaucium uncinatum)

Olvon/Snöbollsbuske (Viburnum opulus)

Silvrig buljongtråd

Bakgrundspapper från TIGER.

Vandaorchidée blev ett fint blickfång och bakgrunden i ramen framhäver färgen. Det är en vacker blomma.

Jag tycker själv att det blev väldigt lyckat! Vad tycker ni? Trevlig kväll

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards