Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Daisy - 5 februari 2012 21:11

 

Det behöver inte kosta en helförmögenhet för att få det lite fint. Igår köpte jag ett 10-pack med fina svagt rosa rosor. Rosa är inte en favorit färg  annars men blommor är vackra i alla färger och så passar det ihop med helt andra saker än vad t.ex lila rosor gör. Jag brukar flytta runt saker lite så att helheten blir snygg. Som att matcha ljusen med blommorna. Runt rosorna har jag bara lagt ett pärlhalsband. Det passar så fint till den vita vasen. Vasen har jag fått av mamma och den har verkligen kommit till användning. Först kändes den lite tråkig, den har nog stått hemma i nån hylla sen 80-talet tror jag och aldrig använts. Sen flyttade den ut i friggeboden och där har den stått till jag fick den. Den börjar bli modern igen! Dom sista rosorna satte jag i en silverfärgad vas på ovanvåningen. Där står dom på ett gammalt sybord (vet ej om det kallas så men det finns massa fack inuti till att ha småsaker i) som jag målat i pianosvart. Det har jag fått efter min oldemor. Sen hyacint...hyacint...hyacint i en helt vanlig glasburk...i like!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Ovido - Quiz & Flashcards