Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

HÄRLIG VINTERDAG

Av Daisy - 23 januari 2012 19:08

 

Efter gårdagens inlägg gick det bara inte att vänta på att åka till kolonin,därför blev det en liten sväng dit idag på eftermiddagen. 

Det var ett fantastiskt väder! Det kommunen anmärkte på under deras inspektion var att det fanns för mycket gräs på tomten. I kommunens papper (kolonistadgar? koloniregler?) står det att det får finnas max 30% gräs/stuga/gångar på tomten. Har kommunen då kanske varit med måttband i vår koloni för att få fram dessa siffror som deras inspektion grundas på undrar jag? Eller hur har dom gjort? 

Eftersom deras anklagelse om gräsodling var ett hån så fanns det ingen annan utväg än att själv åka dit och mäta. Detta gjordes och resultatet blev såhär:

30% GRÄS            64%ODLING           6%STUGA    

Kan det göras annorlunda? Jag köper helt att inspektioner ska göras av tomter som ser förfärliga ut och som bara förfaller men i vårt fall känns det lite överdrivet. Nu undrar jag vem som har satt igång karusellen i föreningen? Det kommer förmodligen fram till sist och den som gräver en grop åt andra..... 

( Om vädret tillåter så kommer kolonin vara tiptop till senast 1 maj. )



 
 
Ingen bild

Emily

24 januari 2012 21:13

Vad kul att du börjat blogga! Jättefint! =) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daisy - 5 augusti 2012 21:58

Tack för att du har följt min blogg här på bloggplatsen. Jag har nu flyttat till en ny sida som heter: www.daisyviolas.wordpress.com. Hoppas att du kommer att gilla den nya bloggen. Kommentera gärna och ge kritik. Ha en fortsatt skön helg och tusen ...

Av Daisy - 4 augusti 2012 21:49


Jag kommer inom snar framtid att starta upp en ny blogg. Det kommer att vara samma fina innehåll med blommor och saker men med lite fräschare utseende. Det går sakta men säker framåt så håll ut jag kommer att ge mer information så snart sidan har ...

Av Daisy - 30 juli 2012 20:59

  Idag har vi varit väldigt effektiva i kolonin. Förutom att rensa ogräs så fick jag flyttat en krusbärsbuske som stod lite illa. Det är kanske inte riktigt säsong för det men jag chansar. Dör den, så är det inte hela världen...! Sen grävde jag...

Av Daisy - 29 juli 2012 10:00


  Idag är det lila tema som gäller. Vi har nu skördat våra lila paprikor 'Tequila' Dom smakade ungefär som grön paprika, bara lite godare. Annat gott som skördats är franskdragon,selleripersilja,scharlottenlök,rödlö och potatis. Dom lila ...

Av Daisy - 28 juli 2012 13:42

  Vilken helt underbar semstervecka detta har varit. Sol och värme! Så skönt. Idag blev det åter lite mulet och jag känner mig lite rastlös... Tänkte att jag ville visa detta för er. Det är ett mycket fint och gammalt herbarium. Ett herbar...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

INSPIRATION

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

BILDER

ALLA BILDER PÅ MIN BLOGG TILLHÖR MIG. LÅNA GÅR BRA MEN FRÅGA ALLTID FÖRST


Skapa flashcards